lördag 21 augusti 2010

Jobbplanen

Min grundinställning är att aldrig jobba mindre än 40 timmar i veckan. Det kan givetvis bli mindre om jag blir ordentligt sjuk, ofta handlar det då om en kraftig förkylning framåt höstkanten. Med rätt kost, motion och sömn hoppas jag att reducera sjukdomstillfällena och alltid vara alert. Vi har börjat få mer att göra på jobbet och det innebär möjligheter att höja min inkomst. Jag har talat med min arbetsgivare om att gärna ställa upp och jobba över. Om jag i snitt jobbar 4 timmar övertid i veckan innebär det en inkomstökning med ca 14 000 kr per år efter skatt. Jag grundar detta på att jag jobbar övertid i 8 månader, september - april. Jag har även löneförhandlat med arbetsgivaren i veckan och vi är muntligen överens om att min lön ska höjas i två steg 2011, i januari och i juni.

Jobbplanen
  • jobba över i snitt 4 timmar i veckan
  • höja lönen i 2 steg under 2011

För att trivas på jobbet, göra en bra och effektiv arbetsinsats vill jag hitta en bra mix mellan kost, motion och sömn. De två sistnämnda måste förbättras.

Nu har björnbären börjat mogna. Jag fann och smakade några utsökta bär under min behagliga morgonpromenad. Termometern visar nu vid lunchtid 26 C i skuggan. Läge för att njuta!

3 kommentarer:

  1. Låter klokt. :)
    Själv har jag bestämt att jag ska vara i säng senast 22:00 varje dag om jag ska jobba dagen efter.

    SvaraRadera
  2. kikar in,det låter som en bra plan.

    SvaraRadera
  3. #P Per Penning
    Det kan nog vara en bra idé. Jag tror att 7-7,5 timmars sömn är det optimala för mig. Lägger man sig runt kl 22 blir det tid för lite läsning också.

    #kattliv
    Mjau, tack.

    SvaraRadera