onsdag 18 augusti 2010

Dilemma: 4 frukostar

De livsmedel jag handlade den 8 augusti var tänkt att räcka i 2 veckor. Jag betalade 850 kr för livsmedel (och 199 kr för 10 dosor snus). Det har nu gått 10 dagar och jag kan genom att titta i kylskåpet konstatera att jag är på god väg att klara målet. De kvarvarande luncherna och middagsmålen, fram till söndag kväll, kan jag nog fixa med det jag har kvar. Mitt dilemma är hur jag ska fixa 4 frukostar nu när filmjölken och mjölken är slut, och äggen på upphällningen.

Kvar i kylskåpet är:
  • 3 ägg
  • 1 dl grädde
  • 1 avocado
  • 1 halvt pkt bacon
  • ca 100 g brocolli
  • 1,5 burk majonäs
  • ca 250 g creme fraiche
  • 1 prästost
  • ca 0,5 kg fårost
  • 2 pkt osaltat smör
  • ca 1 kg kålpudding (tillagad i kväll för att räcka till 4 måltider )
  • 1 konservburk tonfisk
  • 1 konservburk kidneybönor
  • 5 dosor snus (dessa ska räcka till 29 aug.)

I frysen:

  • 1 majskyckling

I skafferiet:

  • diverse kryddor
  • 1 flaska olivolja
  • 1 flaska sojasås

Frukostplanen blir att äta 1 kokt ägg och ostskivor med smör på och en kopp kaffe, tre dagar på raken. Hur hade du löst det? (utan att tigga mat från vänner). Söndagen lär det inte finnas mycket mat kvar, men jag får ta de rester som är kvar.

Det hela går ut på att lära mig handla smart, äta gott och nyttigt, gå ner i vikt och minska matutgifterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar