tisdag 5 oktober 2010

Den bästa affären

I slutet på förra veckan köpte jag flera kvalitétsaktier som jag innehaft tidigare. Det var helt idiotiskt att sälja dem överhuvudtaget. Sådana aktier bör ju vara eviga innehav. De ska inte säljas utan nya ska köpas vid dippar. På längre sikt vet jag att jag kommer att få stadiga utdelningar från kvalitétsföretagen.

Förra veckan var jag inne och försökte trada i en svensk småaktie. Det ledde endast till att jag åkte på en förlust på ett par tusen kronor. Jag inser verkligen att daytrading inte är något för mig. Nu måste jag fokusera på att bli och vara en långsiktig sparare.

I helgen upptäckte jag att 300 kr låg och skräpade på mitt pokerkonto. Spelsuget infann sig och efter flera timmars spel i turneringar och cash game förvandlade jag dessa till 2400 kr. Av dessa är 2000 kr överförda till bank.

Den bästa affären var nog ändå gårdagens. Då amorterade jag åter 6 450 kr på lånet.

1 kommentar:

  1. Daytrading görs inte i småaktier. Vill du handla måste det vara god likviditet och låg spread, dvs några bolag på A-listan duger

    SvaraRadera