torsdag 18 juli 2013

Buffertsparmålet 100 000 kr uppnått

Efter 14 månaders sparande har jag äntligen nått mitt buffertsparmål på 100 000 kr. När jag startade fanns det redan 30 000 kr i bufferten, vilket jag skrev om i inlägget "Buffertsparande". Vissa månader har det varit riktigt jobbigt att klara alla räkningar, men med strikt kontroll på utgifter och envishet går det att uppnå mina ekonomiska mål.

Nu har jag en buffert som känns bra för mig. En egen liten bank jag kan låna av utan att betala en massa dyra avgifter och räntor.

Fortsatt skön sommar!

// AoS

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla! Grattis!!

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det känns riktigt fint att ha en hyfsat stor buffert.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Själv är jag 22.000:- ifrån mitt buffertsparmål som just också ligger på 100.000:-, förväntas uppnås i december med lite tålamod och uppoffringar!

    SvaraRadera