söndag 16 januari 2011

Hänt i veckan!

CSN
Besked från CSN säger att jag ska betala in i det närmaste 12 000 kr för 2011. Jag började omedelbart med en inbetalning på 6000 kr. Den andra halvan kommer jag att betala in under våren, sedan kan extrainbetalningar göras om utrymme finns. Målsättningen är att totalt amortera minst 24 000 kr under 2011.

IPS
Indienfonden sålde jag eftersom Tillväxtmarknadsfonden placerar nästan 9% av sin fondförmögenhet i Indien. Det får räcka för mig. På riktigt lång sikt tror jag å andra sidan att Indien kommer bli en god placering. Likviderna från försäljningen gick till att öka i Asien-, Läkemedel-, Sverige- och Tillväxtmarknadsfonden. Följande fonder ingår nu i mitt IPS:
  • Asienfonden
  • Japanfonden
  • Läkemedelsfonden
  • Råvarufonden
  • Svenska småbolagsfonden
  • Sverigefonden
  • Tillväxtmarknadsfonden

Aktier
Avkastningskolumnen för Kanadaaktierna visar rött förutom Gold Bullion med +29%. Currie Rose handlades ned och f.n är jag back -18%, men det är en väldigt volatil marknad för Kanadajuniorerna och kurserna kan svänga rejält på kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar