lördag 5 februari 2011

Hänt i veckan!

Veckan började med att lönen kom in på mitt konto hos Bank 1 (med den urusla sparräntan). Jag betalade en avkastningsskatt på drygt 1000 kr för min kapitalförsäkring . Jag bestämde mig för att amortera ytterligare på lånet och det innebär att jag endast har en obligatorisk avbetalning kvar att göra för 2011. Bank 2 fylldes på med mer sparmedel. Kanadajuniorerna Alder och Currie Rose såldes med förlust. Alfa Laval, H&M och Industrivärden inhandlades. För de sista likvida medlena på aktiedepån inhandlades Precise Biometrics (i fredags).

Min ambivalens gällande IPS-fonder fortsatte denna veckan. Japan- och Läkemedelsfonderna såldes helt. Delar av Asien- och Tillväxtmarknadsfonderna såldes. Jag ökade på innehavet i Sverigefonden. Nu har jag även gjort en liten insättning i Östeuropafonden, som har drygt 30% av fondförmögenheten placerad i energisektorn (bl a Gazprom och Lukoil Russia).

God helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar