onsdag 16 februari 2011

+ och -

Idag steg Sidon med +37,5%. Någon nyhet har inte släppts. Vad är på gång? Uppgången ledde i alla fall till att jag i det närmaste är plus/minus noll i denna aktie.

Igår släppte Gold Bullion borresultat och aktien rasade tyvärr stort, så även idag. Jag sålde själv av 60% av mitt innehav vid 0,63 CAD, vilket gav mig en liten vinst. Nuvarande kurs är 0,53 CAD.

En del av likviderna från GBB-försäljningen gick till ytterligare köp (1,84 kr) av Preciseaktier.

Det verkligt positiva är att jag har betalat in, för detta året, alla obligatoriska inbetalningar till CSN. Det innebär att det nu är fritt fram att göra extrainbetalningar när det passar mig. Emellertid ligger mitt fokus nu på att spara kraftigt och öka räntesparandet (Bank 2).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar